13
06
2016

Birželio 2 d. Briuselyje įvyko pirmoji bendra Freshfel ir Europatat asociacijų ataskaitinė konferencija

Birželio 2 d. Briuselyje įvyko pirmoji bendra Freshfel ir Europatat (Europos šviežių vaisių ir daržovių bei bulvių asociacijos, jungiančios šalių augintojų asociacijas bei prekybos įmones) asociacijų ataskaitinė konferencija. Lietuvos daržovių asociacija yra Freshfel asociacijos narė, sulaukė kvietimo stoti ir į Europatat organizaciją.

Renginys prasidėjo atskirai vykusiais abiejų asociacijų ataskaitiniais susirinkimais, po kurių sekė konferencija „Ne be toks verslas“ (ang. Not business as usual), kurios pranešėjai buvo Europos Komisijos pareigūnai ir sėkmingo inovatyvaus verslo pradininkai. Į konferenciją susirinko apie 170 dalyvių. Abiejų asociacijų nariams aktualu atidžiau pažvelgti į jų laukiančius politikos ir verslo suformuotus iššūkius. Konferencijos baigiamuoju akcentu tapo mintis „Šviežių vaisių, daržovių ir bulvių pirkėjų sprendimų varomoji jėga – tai darymas gera sau ir kitiems. Norint pasiekti šiandienos ir rytdienos vartotoją, reikės kiekvienam pergalvoti, kaip produkcija turėtų būti išauginta ir pateikta vartotojui.“

Informacijos prieinamumas, didėjantis individualizmas, šiuolaikinių ryšių technologijos lėmė vartotojų visuomenės susiskaldymą. Vartotojų sprendimus pirkti vis mažiau lemia kaina, jiems reikia, kad kartu būtų pateikiama ir nemateriali produkto vertė. Kiekvienai vartotojų amžiaus grupei svarbiausia yra jo fizinė ir psichinė sveikata, ar produktas yra išaugintas kaimynystėje, tausojant aplinką. Taigi, sugrįžtant prie renginio baigiamosios minties, produkto vartojimo skatinimas įmanomas tik tuo atveju, jei darysi ką nors „gera“ sau ir kitiems.

Kol kas ne visos konferencijoje išsakytos mintys tinka Lietuvos situacijai, nes vartotojų perkamoji galia vis dar labai maža. Tačiau buvo verta įsiklausyti į konferencijos pranešėjų mintis, kurie savo sukurtomis sėkmingomis įmonėmis (https://www.hellofresh.com/tasty/, http://www.trendone.com/en/ ) įrodė, kad prisitaikymas prie pastoviai besikeičiančių klientų poreikių atves į sėkmingo verslo modelį.

Beje, nepakanka vien išsianalizuoti vartotojų elgseną ir pirkimų sprendimo priėmimo motyvus, būtina sukurti ir stipresnę bei tvaresnę tiekimo grandinę. Negerai, kai gerai tik vienai grandies daliai. Būtina lygiavertė augintojo, pardavėjo, pirkėjo partnerystė.

Programą papildė išsamūs Prekybos komisaro kabineto atstovo Miguel Ceballos Baron, Europos Komisijos Žemės ūkio generalinio direktorato atstovo Diego Canga Fano bei Sveikatos ir maisto saugos generalinis direktorato atstovo Ladislav Miko pranešimai apie numatomus šių institucijų naujus teisės aktus, kurie turėtų padėti vaisių, daržovių ir bulvių sektoriams prisitaikyti ir įveikti naujus iššūkius.

 

Išvakarėse vyko iškilminga vakarienė, į kurią buvo pakviesti ir Europos parlamento nariai bei Europos Komisijos pareigūnai. Tai puiki galimybė visiems susitikti ir pabendrauti su ES politinių sprendimų kūrėjais, pristatyti jiems sektoriui aktualius klausimus.